vrijdag 26 oktober 2012

varkens buiten gefotografeerd

Een tijd geleden fietste ik tussen Doetichem en Zeddam en zag in de weilanden ,dat een boer varkens buiten wilde houden .Ik zag dit aan de schuilplekken,hutten  die hij in het weiland neer zette voor  de varkens .





Mijn aandacht was dus  snel getrokken omdat ik zelf in Noorwegen gedurende de periode 2008-2010  varkens heb  verzorgd die ik ook wel eens fotografeerde ...Ik had dus gelijk zoiets van ...  Varkens buiten,ik wil  fotos maken en laten zien aan lezers er is ook een andere manier van varkens houden..





Of er iets mis is met varkens binnen houden ,ik denk van wel , als ze  dus slecht zijn gehuisvest en geen gestructureerd eten verkrijgen wat weer slecht is voor de maag en de darmen van  varkens ,immers die laten werken door gestructureerd eten is het beste .....Het knippen van staarten heb ik ook zoiets van hopelijk gaat het tot een einde behoren omdat het een symptoom bestrijding is die we door goede verzorging en afleiding moeten pogen te bestrijden ....



Buiten in de wei kunnen ze toch fijn gras eten en hebben ze denk ik voldoende ruimte en ik denk veel meer afleiding dan varkens binnen ,een optimale manier van varkens diervriendelijk houden  denk ik dan ook  ....
Van deze fotoserie heb ik deze keer een clip gemaakt die ik onder de aandacht wil brengen ...Alhier een link ervan ...

http://www.youtube.com/watch?v=HbFxGisFRVs

Rest  nog aan de eind van dit blogje een  link te vermelden van een fotoalbum varkens ,die ik tot nu toe gefotografeerd heb .Alle fotos die in de clip staan ,staan erin.

Een album wat  nu 52 fotos  in totaal  over varkens  heeft  .... En hopenlijk tzt kan worden uitgebreid met een fotoserie van varkens binnen in Nederland ....

http://s116.photobucket.com/albums/o15/jekade/Pigs/





Geen opmerkingen:

Een reactie posten